
- 1. Ce implică în fapt această campanie?
-
La fel ca în cazul altor companii/organizații care popularizează această campanie, persoanele ce se înscriu redirecționează 2% din impozitul pe venit, cu scopul susținerii organizației respective în activitățile desfășurate. Campania este reglementată conform Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, care permite contribuabililor să redirecționeze acest procent (sau 3,5%, dar diferențiat) din impozitul pe venit plătit în anul anterior. De asemenea, OUG nr. 25/2018 schimbă modalitatea de calcul a sumelor de bani redirecționabile:
• 2% - către entități non-profit complete din punct de vedere legislativ;
• 3,5% - către aceleași categorii, dar care sunt acreditate cu furnizarea a cel puțin unui serviciu social licențiat.
- 2. Care sunt categoriile de venituri eligibile?
-
Persoanele fizice cu următoarele categorii de venituri: salarii, pensii, chirii, drepturi de proprietate intelectuală, dividende sau alte venituri impozabile (venituri din activități sportive, PFA-uri etc.) sunt eligibile.
Acest lucru este condiționat doar de existența unor astfel de venituri în anul anterior (astfel încât, de exemplu, persoanele care au fost în concediu pentru îngrijirea copilului în anul precedent, nu se încadrează). - 3. Cum completez formularul?
-
Formularul este disponibil în continuare. Acesta conține deja datele asociației noastre, deci va fi nevoie de adăugarea datelor dumneavoastră.
Formularul 230 este destinat celor care redirecționează din veniturile provenite din salarii și pensii. Pentru celelalte categorii, va fi nevoie de completarea și depunderea declarației unice.
În josul paginii veți găsi formularele adaptate pentru fiecare filială. - 4. Cum procedez mai departe cu formularul?
-
Odată completat, formularul poate fi:
↪ depus chiar la ghișeul administrației financiare sau la un oficiu poștal, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau online, prin serviciul SPV (Spațiul Privat Virtual), de pe pfinternet.anaf.ro sau tot online, semnat electronic cu certificatul digital calificat pe decl.anaf.mfinante.gov.ro ;
↪ preluat de către noi, iar echipa noastră se va ocupa de următorii pași.
După realizarea acestor pași și depunerea cererii, sumele vor fi virate în cel mult 90 de zile. - 5. Cum ne-ar ajuta pe noi aceste sume?
-
Societatea noastră are ca scop creșterea standardului educației medicale românești. În această idee, organizăm diferite workshopuri hands-on și manifestări științifice dedicate studenților la Medicină și Medicină Dentară. La o parte dintre acestea, studenții au acces gratuit, iar pentru cealaltă parte, doritorii vor achita diferite sume, cu care noi acoperim cheltuielile necesare pentru workshop (cheltuieli determinate de materialul biologic, de instrumentar etc.).
Din dorința de a evolua, încercăm să creștem de la an la an numărul și, în special, tipurile de workshopuri pe care le organizăm – motiv pentru care e nevoie constant de resurse pentru achiziționarea de instrumente și chiar aparatură specifice diferitelor specialități chirurgicale nou abordate.
Aici intervine ajutorul dumneavoastră, care poate veni inclusiv sub forma acestui procent de 2% redirecționat, ce va contribui major la activitatea noastră.
Brașov | București | Cluj | Constanța | Craiova |
---|---|---|---|---|
Duță George 0722833328 presedinte.brasov@sscr.ro | Grigoraș Laura Maria 0740918938 fr.bucuresti@sscr.ro | Pop Iasmina Roxana 0745061413 iasminarpop@gmail.com | Ștefănică Mircea-Gaby 0736755914 presedinte.constanta@sscr.ro | Andrei Flavius-Marius 0761277264 trezorier.craiova@sscr.ro |
Galați | Iași | Oradea | Sibiu | Timișoara |
Tălpău Florina Mădălina 0743718282 presedinte.galati@sscr.ro | Plămădeală Matei 0756195063 matei.plamadeala97@gmail.com | Stark Alexandra Octavia 0728541792 fr.oradea@sscr.ro | Rus Marius Razvan 0786884725 presedinte.sibiu@sscr.ro | Apostolescu Raluca 0755971295 trezorier.timisoara@sscr.ro |