Regulament de Ordine Interioară
CAPITOLUL I - STATUTUL DE MEMBRU SSCR
Art. 1.1.1 Sunt membri ai Societăţii Studenţeşti de Chirurgie din România acele persoane care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
au creat cont pe site-ul Asociației www.sscr.ro;
au achitat cotizația pe anul universitar pe site-ul Asociației sau au trimis dovada plății în contul sucursalei de care aparțin pe mailul Trezorierului.
Art. 1.1.2. Plata cotizației anuale se va face începând cu data de 15 Septembrie a anului universitar respectiv, respectând pașii menționați în Art. 12.1.1. și Art. 12.1.2. Orice plată a cotizației anuale realizată înainte de data de 15 Septembrie a anului universitar respectiv va fi contorizată ca și plată a cotizației anuale pentru anul universitar precedent.
Art. 1.1.3. Statutul de membru cotizant este valabil până la data de 15 Septembrie care urmează plății cotizației.
Art. 1.2 Membrul activ este membrul cotizant cu activitate de voluntariat, ceea ce presupune cel puțin una din următoarele:
participarea recunoscută ca trainer, coordonator, instructor, organizator sau observator la un proiect;
activitatea desfășurată în calitate de membru sau coordonator de departament în cadrul proiectelor;
activitățile administrative ale conducerii organizației.
Art. 1.3. Fiecare sucursală va ţine o evidenţă strictă a membrilor activi, pe care o va raporta la fiecare Întâlnire a Consiliilor de Administrație sau la solicitarea Consiliului Director (CD).
Art. 1.4. Membrul cu drept de vot în Adunarea Membrilor Sucursalei este membrul activ care îndeplinește cumulativ următoarele criterii:
membru cotizant pe anul în curs și anul precedent;
Este membru activ în sucursala, situându-se în primii 70% conform centralizării orelor de voluntariat;
a participat ca observator, organizator, trainer sau coordonator la minim 40% din workshopuri.
Sau este un membru al Consiliului de Conducere al sucursalei din mandatul precedent (care a dus la încheiere întreg mandatul), indiferent de criteriile prezentate anterior.
Art. 1.5. În cazul în care după aplicarea criteriilor au drept de vot sub 11 membri cotizanți ai acelei filiale:
Fie se scade pragul pentru participarea la workshopuri de la 40% la 20%;
Fie se renunță la al doilea criteriu (de a fi în primii 70%), dar se păstreză nemodificate primul și al treilea criteriu;
Fie se aplică ambele opțiuni.
Opțiunile se vor aplica în ordinea prezentată (necumulativ) până la atingerea pragului de 11 membri cu drept de vot.
Art. 1.7. În cazul filialelor nou înființate sau fără 11 membri cotizanți simultan în anul precedent și curent, Consiliul Director va decide asupra conducerii locale sau a procedurilor de alegeri pentru acea sesiune de vot.
Art. 1.8. Au dreptul la candidatură pentru o funcție în Consiliul de Administrație (CA) în SSCR numai membrii cu drept de vot din acea filială.
Art. 1.8.1 Pentru funcția de Președinte pot candida membri ai Consiliului de Administrație anterior. În situația în care niciun membru al Consiliului de Administratie anterior nu candideaza pentru functia de Presedinte, vor deveni eligibili membrii cu drept de vot parte ai Consiliului de Conducere anterior.
Art. 1.8.2 Pentru funcțiile de Vicepreședinte, Trezorier, Secretar pot candida membri cu drept de vot ai Adunării Membrilor Sucursalei/Filialei.
Art. 1.8.3 Consiliul de Administrație în funcție are obligația de a se asigura de compatibilitatea candidaților pentru funcția pentru care aplică și de a notifica Consiliul Director sau Adunarea Generală în cazul unor nereguli, în conformitate cu Statutul și Regulamentul de Ordine Interioară.
CAPITOLUL II - SUCURSALELE SSCR
Art. 2.1 Asociaţia SSCR este organizată pe principiul teritorial, având puncte de lucru fără personalitate juridică în fiecare centru universitar medical de pe teritoriul României;
Art. 2.2 Punctele de lucru ale SSCR, denumite juridic sucursale, vor fi numite intern, prin prezentul regulament, „FILIALE”.
Art. 2.3 Vor respecta statutul şi regulamentul Asociaţiei SSCR;
Art. 2.4 Directorul de Sucursală va avea denumirea de Preşedinte de Filială şi va fi împuternicit de către Consiliul Director în urma alegerilor ce vor avea loc în Adunarea Membrilor Sucursalei SSCR din centrul universitar respectiv, la care acesta, în scris, poate solicita ca martor un membru al Consiliului Director, cu cel puțin 5 zile înainte de Adunare.
Art. 2.5 Preşedintele filialei, cei doi vicepreşedinţi, secretarul şi trezorierul vor fi aleși de Adunarea Membrilor Filialei. În urma alegerilor aceștia vor constitui Consiliul de Administraţie al filialei;
Art. 2.6 În cazul demisiei unuia dintre membrii Consiliului de Administrație se va organiza un tur de alegeri strict pentru funcția în cauză. Membrul care a demisionat nu va mai putea candida pentru aceeași funcție.
Art. 2.7 În cazul în care 50% + 1 din membrii Consiliului de Administrație demisionează, Consiliul Director/Adunarea Generală va analiza situația și va dispune dizolvarea Consiliului de Administrație în funcție, cu organizarea unui nou tur de alegeri.
Art. 2.8 Fiecare filială va beneficia de cont bancar separat în care vor fi depuse cotizaţiile anuale, sponsorizările, donaţiile etc.
Art. 2.7 Preşedintele filialei are dreptul de a gestiona fondurile proprii cu acceptul Consiliului de Administraţie al filialei. De asemenea, va avea ștampila şi drept de semnătură în acte ce privesc activităţile interne ale filialei.
Art. 2.7.1 Preşedintele filialei va avea ștampila și dreptul de a semna parteneriatele activităților interne. Acesta va gestiona fondurile împreună cu Trezorierul și acceptul Consiliului de Administrație al filialei.
Art. 2.7.2 Orice parteneriat sau contract de sponsorizare va fi semnat în numele SSCR de către Președintele SSCR, asigurându-se că activitățile desfășurate în baza acestor acorduri sunt exclusiv non-profit și aliniate cu scopul educațional al Asociației.
Art. 2.8 Coordonatorul departamentului IT al fiecărei filiale SSCR se va ocupa de actualizarea paginii destinate filialei din care face parte de pe site-ul Asociaţiei, www.sscr.ro. Consiliul de Administrație se va asigura de corectitudinea informațiilor, actualizarea și va prelua atribuțiile acestuia în situații care impun acest lucru.
Art. 2.9 Filialele vor avea autonomie în ceea ce privește activităţile şi proiectele realizate, cu condiţia să fie în domeniul de activitate al SSCR (medicină şi, în special, chirurgie), atâta timp cât acestea sunt aprobate de Comitetul Științific Național.
Art. 2.10 Proiectele care doresc a fi înscrise la concursuri de proiecte pentru finanţare au nevoie de aprobare în cadrul Consiliului Director.
Art. 2.11 Fiecare filială va prezenta la Întâlnirile Consiliilor de Administrație sau la solicitarea Consiliului Director, un raport de activitate care va conţine:
Lista membrilor activi;
Situaţia financiară;
Proiectele desfăşurate;
Bilanțul orelor de voluntariat.
Art. 2.12 Vor trimite trimestrial, la datele de 15 iunie, 15 octombrie si 15 decembrie ale fiecărui an sau la cererea Trezorierului, la sediul Asociaţiei, extrasele de cont, chitanţele şi facturile pentru a putea fi centralizate.
CAPITOLUL III – ORGANIZAREA FILIALELOR
Art. 3.1 Fiecare filială va avea următoarele departamente:
obligatorii: Ştiinţific şi Tehnici Chirurgicale;
auxiliare: PR, HR, IT, Fundraising, etc.
Art. 3.2 Consiliul de Administrație va desemna un responsabil pentru fiecare departament, numit Coordonator de Departament, a cărui activitate în respectivul departament va fi evaluată la fiecare 3 luni, cu posibilitatea schimbării acestuia din funcţie în cazul neîndeplinirii atribuţiilor sale.
Art. 3.3 Consiliul de Conducere al filialei este format din membrii Consiliului de Administrație al filialei și din totalitatea Coordonatorilor de Departamente din acea filială, având rol consultativ și atribuții stabilite de Consiliul de Administrație respectiv.
Art. 3.4 Rolul departamentelor este să faciliteze realizarea activităţilor stabilite de către Consiliul de Administraţie al filialei.
Art. 3.5 Atribuţiile departamentelor sunt stabilite de către Consiliul de Administrație al filialei.
Art. 3.6 Fiecare membru SSCR are dreptul de a se implica activ în orice departament.
Art. 3.7 Filialele îşi vor afişa pe site activităţile, precum şi lista de membri activi.
CAPITOLUL IV – PROIECTE
Art. 4.1 Proiectele sunt activităţi ce se desfăşoară într-un interval limitat de timp, având un scop predefinit şi o echipă de organizare proprie.
Art. 4.2 Orice membru cu statutul de membru activ are dreptul de a deveni Coordonator de Proiect în cadrul Asociaţiei SSCR, cu condiţia să fie aprobat de Consiliul de Administraţie.
Art. 4.3 Proiectele pot fi ideea viitorului coordonator sau pot fi proiecte consacrate, moment în care Consiliul de Administraţie va numi coordonatorul.
Art. 4.4 În eventualitatea implementării unui proiect nou, coordonatorul proiectului este obligat să redacteze un plan managerial scris după tiparele SSCR, care va conţine:
Tematică;
Descrierea proiectului (scop, obiective, organigrama, descrierea detaliată a activităţilor, metodologia, rezultate așteptate, promovarea proiectului, autoîntreţinerea proiectului, buget);
Parteneri;
Avantajele sponsorului;
Art. 4.5 Planul va fi prezentat Consiliului de Administraţie al filialei pentru a fi aprobat.
Art. 4.6 Coordonatorul de proiect va fi responsabil de buna desfăşurare a proiectului.
Art. 4.7 Coordonatorul de proiect va căuta posibile surse de finanţare şi, cu acordul Consiliului Director, poate încheia contracte de sponsorizare sau poate aplica la concursuri de proiecte.
Art. 4.8 Finanțările astfel obținute vor fi utilizate de către coordonatorul de proiect conform bugetului proiectului.
Art. 4.9 Coordonatorul proiectului poate cere Consiliului de Administraţie sprijin pentru finanţarea proiectului, caz în care se va ţine cont de bugetul sucursalei şi de priorităţi.
Art. 4.10 Coordonatorul proiectului va ţine o evidenţă strictă a cheltuielilor şi o va raporta la solicitarea Consiliului de Administraţie.
Art. 4.11 Va menţine legătura între toţi membrii implicaţi în proiect, precum şi între aceştia şi medici.
Art. 4.12 Coordonatorul de Proiect îşi va alege echipa în funcţie de punctajul de prioritate al membrilor SSCR înscrişi, necontând apartenenţa la filialele SSCR.
Art. 4.13 Echipa va fi aprobată de Consiliul de Adminstraţie.
Art. 4.14 Echipa de organizare are obligaţia să ducă la îndeplinire sarcina cu care a fost investită.
Art. 4.15 Membrii echipei au obligaţia de a comunica între ei, precum şi cu coordonatorul proiectului pentru o bună desfăşurare a proiectului.
Art. 4.16 Departamentele PR, IT și Grafică & Design vor colabora în elaborarea de afişe şi pliante de promovare.
Art. 4.17 Se vor întâlni regulat la propunerea coordonatorului de proiect pentru a discuta şi rezolva eventualele probleme apărute pe parcurs.
Art. 4.18 La sfârșitul proiectului, coordonatorul de proiect va prezenta Consiliului de Administrație un raport de activitate; de asemenea, va pune la dispoziție departamentelor SSCR toate datele necesare pentru ca membrii SSCR să beneficieze de rezultatele proiectului.
SUBCAPITOLUL 4.1 – CURSURILE PRACTICE (WORKSHOPURILE)
Art. 4.1.1 Cursurile practice pot fi organizate de către SSCR sau de către alte instituţii cu care SSCR are semnat un protocol de colaborare şi au număr limitat de participanţi (minim 6).
Art. 4.1.2 Cursurile practice sunt manageriate de către departamentele obligatorii ale filialelor, în funcţie de categoria acestora, care vor face înscrierile.
Art. 4.1.3 Pot participa la cursurile practice membri SSCR sau medici rezidenţi în limita locurilor disponibile, în funcţie de punctajul de prioritate şi de condiţiile de participare ale fiecărui workshop.
Art. 4.1.4 La aceste cursuri, locurile disponibile vor fi repartizate în ordine descrescătoare a priorității.
Prioritatea se calculează în baza activității precedente în cadrul SSCR și a interesului manifestat față de edițiile trecute ale proiectului în cauză, după următoarea grilă de punctare:
+1 – pentru fiecare refuz (pentru tipul de proiect, în filiala în care aplică)
+1 – cotizație plătită
+2 – trainer sau membru în departament
+3 – trainer și membru în departament / coordonator de departament
+4 – coordonator și trainer / membru CA
La cele de mai sus se adaugă următoarea punctare în funcție de anul universitar de studiu:
+1 – anul 1
+0,8 – anul 2
+0,6 – anul 3
+0,4 – anul 4
+0,2 – anul 5
Art. 4.1.5 Taxa de participare va fi propusă şi aprobată de către Consiliul de Administraţie, având o marjă de minim și maxim la nivel naţional, în funcție de particularitățile locale.
Art. 4.1.6 Taxele de participare vor fi achitate pe site-ul Asociaţiei sau direct în contul bancar SSCR.
Art. 4.1.7 Taxele de participare la workshopuri au scopul exclusiv de a acoperi costurile organizatorice și nu generează profit. Orice surplus financiar va fi reinvestit în proiectele educaționale ale SSCR.
Art. 4.1.8 Taxa de participare va fi achitată de către toţi participanţii la curs, excepţie făcând membrii echipei de organizare a proiectului şi cazurile speciale, în urma unei cereri aprobate de către Consiliul de Administrație.
Art. 4.1.9 În caz de egalitate de puncte, departajarea se va realiza în baza motivației de participare și a istoricului de înscrieri la alte proiecte SSCR. În cazul în care motivaţia nu este exprimată, departajarea se va realiza în funcţie de ora înscrierii.
SUBCAPITOLUL 4.2 – SESIUNILE ŞTIINŢIFICE
Art. 4.2.1 Sesiunile Științifice sunt întâlniri la care are dreptul de a participa orice student, fie el membru SSCR sau non-membru. Pe parcursul unei astfel de întâlniri, se vor prezenta lucrări cu conținut științific, susținute atât de studenți, cât și de doctori invitați, pe o tematică chirurgicală prestabilită.
Art. 4.2.2 Tuturor filialelor Asociaţiei SSCR li se recomandă să organizeze semestrial cel puțin câte o sesiune științifică.
Art. 4.2.3 Data sesiunii va fi stabilită de către Coordonatorul Departamentului Ştiinţific.
Art. 4.2.4 În cadrul sesiunilor de comunicări pot fi invitaţi medici care să prezinte lucrări ştiinţifice sau să susţină cursuri.
Art. 4.2.5 Formatul sesiunilor va fi stabilit de cǎtre Departamentul Stiinţific.
Art. 4.2.6 Data şi locul sesiunii vor fi comunicate membrilor de către Coordonatorul Departamentului Ştiinţific cu cel puțin o săptămână înainte.
Art. 4.2.7 Participarea la sesiuni este liberă atât pentru membri, cât şi pentru cei care nu sunt membri.
CAPITOLUL V – PARTICIPAREA LA CONGRESE
Art. 5.1 Membrii asociaţiei SSCR au dreptul de a participa gratuit la evenimentele științifice organizate de societǎţile de chirurgie cu care SSCR are un protocol de colaborare, în limita locurilor disponibile.
Art. 5.2 Lista participanţilor SSCR va fi făcută de către Departamentul Ştiinţific în limita locurilor disponibile şi în ordinea înscrierii, doar din rândul membrilor activi.
Art.5.3 Medicii rezidenţi înscrişi în Societatea Română de Chirurgie nu vor beneficia de participare gratuită pe listele SSCR.
Art. 5.4 Membrii asociaţiei SSCR ce vor fi acceptaţi să participe la congrese au obligaţia de a fi prezenţi la minim 50% din timpul prezentărilor în sălile de conferinţe.
Art. 5.5 Ţinuta adecvată evenimentului este obligatorie.
Art. 5.6 Membrii SSCR care se vor implica în organizarea congreselor vor avea obligaţia să îndeplinească până la capăt şi în bune condiţii sarcinile cu care au fost investiţi.
Art. 5.7 Membrii SSCR nu au voie să împiedice buna desfăşurare a congresului la care participă.
CAPITOLUL VII - COORDONATORUL DE PROIECT
Art. 6.1 Orice membru cu statutul de membru activ în Asociaţie are dreptul de a deveni Coordonator de Proiect în cadrul Asociaţiei SSCR, cu condiţia să fie aprobat de Consiliul de Administraţie.
Art. 6.2 Proiectele pot fi ideea viitorului coordonator sau pot fi proiecte consacrate moment în care Consiliul de Administraţie va numi coordonatorul.
Art. 6.3 Coordonatorul proiectului este obligat să redacteze un proiect scris după tiparele SSCR, care va conţine:
-Rezumat;
-Descrierea situaţiei de referinţă;
-Parteneri;
-Descrierea proiectului (scop, obiective, descrierea detaliată a activităţilor, metodologia, rezultate așteptate, promovarea proiectului, staff, autoîntreţinerea proiectului, buget);
- Avantajele sponsorului;
- Concluzii.
Art. 6.4 Proiectul va fi prezentat Consiliului de Administraţie al filialei pentru a fi aprobat.
Art. 6.5 Coordonatorul de proiect are libertatea să îşi aleagă echipa cu care va lucra la proiect, cu condiţia ca aceştia să fie membri SSCR, necontând apartenenţa la filialele SSCR.
Art. 6.6 Coordonatorul de proiect va căuta posibile surse de finanţare şi, cu acordul Consiliului Director, poate încheia contracte de sponsorizare sau poate aplica la concursuri de proiecte.
Art. 6.7 Finanțările astfel obținute vor fi utilizate de către coordonator conform bugetului proiectului.
Art. 6.8 Coordonatorul proiectului poate cere Consiliului de Administraţie sprijin pentru finanţarea proiectului, caz în care se va ţine cont de bugetul asociaţiei şi de priorităţi.
Art. 6.9 Coordonatorul de proiect va fi responsabil de buna desfăşurare a proiectului.
Art. 6.10 Va menţine legătura între toţi membrii implicaţi în proiect, precum şi între aceştia şi medici.
Art. 6.11 Va ţine o evidenţă strictă a cheltuielilor şi va redacta lunar un raport contabil.
Art. 6.12 La sfârșitul proiectului va prezenta Consiliului de Administrație un raport de activitate;
De asemenea, va pune la dispoziție departamentelor SSCR toate datele necesare pentru ca membrii SSCR să beneficieze de rezultatele proiectului.
Art. 6.13 Dacă proiectul este naţional, va necesita aprobarea Consiliului Director (se definește drept proiect naţional orice proiect ce implică studenţi din mai mult de un centru universitar).
Art. 6.14 Se va ocupa de înscrierile participanților la curs împreună cu Coordonatorul Departamentului de Tehnici Chirurgicale, care va aproba lista cu participanţi.
Art. 6.15 La aceste cursuri vor avea prioritate în ordine descrescǎtoare urmǎtoarele persoane: criteriile sunt în dezbatere și în curs de restabilire în cadrul Comitetului Științific Național 2019-2020.
CAPITOLUL VII - ECHIPA DE ORGANIZARE A UNUI PROIECT
Art. 7.1 Va fi constituită din rândul membrilor SSCR (necontând aparteneţa la filialele SSCR).
Art. 7.2 Echipa de organizare a unei activități SSCR va fi aleasă de către coordonatorul de proiect, cu condiția să fie aprobată de Consiliul de Administrație.
Art. 7.3 Are obligaţia să ducă la îndeplinire sarcina cu care a fost investită.
Art. 7.4 Membri echipei au obligaţia de a comunica între ei precum şi cu coordonatorul proiectului pentru o bună desfăşurare a proiectului.
Art. 7.5 Se vor întâlni regulat la propunerea coordonatorului de proiect pentru a discuta şi rezolva eventualele probleme apărute pe parcurs.
CAPITOLUL VIII - SANCȚIUNI
Art. 8.1 Consiliul Director va aproba hotărârile luate de către Consiliile de Administrație ale filialelor.
Art. 8.2 Nerespectarea obligaţiilor din prezentul regulament atrage după sine una din următoarele sancţiuni:
(1) Atenţionare;
(2) Avertisment scris;
(3) Decădere din funcţie;
(4) Excludere din cadrul asociaţiei.
Art. 8.3 În cadrul Asociației se va respecta buna conduită, fiecare membru fiind responsabil de un comportament adecvat în cadrul tuturor evenimentelor marca SSCR.
Art. 8.4 Sancţiunea este aplicată de către Consiliul Director sau de către Consiliul de Administraţie al filialei, în funcție de gravitatea faptei.
Art. 8.5 Orice membru sancționat are dreptul de a contesta sancțiunea în termen de 10 zile lucrătoare, adresând un apel către Consiliul Director, care va analiza și răspunde în termen de 30 de zile.
Art. 8.6 Membrii vechi care nu îşi vor achita taxa vor pierde calitatea de membru cotizant şi nu vor mai putea beneficia de sprijinul Asociaţiei. În vederea recăpătării statutului de membru cotizant, este necesară urmarea pașilor descriși în art. 1.1.1. b.
Art. 8.7 Membrii care nu sunt activi nu vor avea prioritate de a participa la congrese, cursuri şi alte activităţi teoretice şi practice până nu îşi recapătă statutul de membru activ.
Art. 8.8 Membrii SSCR care participa pe locurile de protocol la un congres partener şi absenteazǎ nemotivat de la evenimente din sǎlile de conferinţǎ își vor pierde dreptul de a participa gratuit la următorul congres partener cu SSCR.
CAPITOLUL IX - ÎNTÂLNIREA NAȚIONALĂ A CONSILIILOR DE ADMINISTRAȚIE
Art. 9.1 În semestrul I și al II-lea al fiecǎrui an universitar vor avea loc Întâlniri Naţionale ale Consiliilor de Administrație ale filialelor SSCR, la care se vor prezenta rapoartele de activitate, calendarul de activități, se vor discuta viitoarele proiecte naționale și problemele de organizare apărute în SSCR la nivel local şi naţional.
Art. 9.2 Întâlnirea Națională a Consiliilor de Administrație ale filialelor SSCR are dreptul de a propune amendamente Regulamentului de Ordine Interioară și de a le vota prin majoritate simplă.
Art. 9.3 Participarea la Întâlnirea Națională a Consiliilor de Administrație este obligatorie pentru cel puțin un membru din fiecare Consiliu de Administrație.
Art. 9.3.1 Participarea la Întâlnirea Națională a Consiliilor de Administrație (ICA) este importantă și necesară pentru cel puțin trei membri din fiecare CA, printre care prezența obligatorie a Președintelui. În caz de o situație excepțională, unul din Vicepreședinți îi va lua locul Președintelui, criteriul de minim 3 rămânând valabil.
Art. 9.3.2 Pentru validarea voturilor în cadrul ICA-urilor este necesară prezența a cel puțin jumătate plus unu din membrii fiecărui Consiliu de Administrație.
Art. 9.3.3. În cazul în care nu se realizeaza cvorumul pentru susținerea ICA-ului, Consiliul Director va analiza situația și va lua o decizie privind soluționarea acestuia.
CAPITOLUL X - COMITETUL ȘTIINȚIFIC NAȚIONAL
Art. 10.1 Comitetul Științific Național (CȘN) este constituit din totalitatea Vicepreședinților Științifici și Vicepreședinților de Tehnici Chirurgicale din fiecare filială.
Art. 10.2 Scopul CSN este de a supraveghea și de a îmbunătăți constant activitățile științifico-chirurgicale la nivel național, asigurând corespondența și echivalența tuturor workshopurilor (fie ele chirurgicale sau științifice) desfășurate în filiale.
Art. 10.3 Documentele în baza cărora funcționează CȘN sunt Comasarea workshopurilor specializate și Comasarea mini-workshopurilor. CȘN poate decide oricând, prin majoritate simplă, stabilirea unor documente de lucru adiționale.
Art. 10.4 Orice modificare adusă acestor documente (inclusiv introducerea unui nou tip de proiect) poate fi făcută prin propunere în CSN, urmată de dezbateri și, ulterior, de vot prin majoritate simplă.
Art. 10.5 Nicio filială nu are dreptul de a organiza workshopuri neprevăzute în documentele oficiale CSN, fără a le aproba în prealabil în CSN.
Art. 10.6 Pentru fiecare activitate SSCR, se va elabora un protocol la nivelul fiecǎrei filiale, respectând metodologia, tematica și scopul prevăzute pentru respectiva activitate în documentele oficiale CSN.
Art. 10.7 În cadrul CSN, se consideră valid un singur vot pentru fiecare filială, indiferent de numărul reprezentanților acesteia în cadrul CSN.
CAPITOLUL XI - Cotizații, plăți și rambursări
Art. 11.1.1 Plățile pentru cotizația anuala sau taxe de participare la workshopuri si alte activități organizate de SSCR se vor efectua online, pe site-ul sscr.ro, prin intermediul platformei EuPlătesc.
Art. 11.1.2 Alternativ, dacă din cauza unor probleme tehnice nu este posibilă efectuarea plăților online prin intermediul platformei EuPlătesc, acestea se vor face direct în contul filialei care organizează workshopul sau activitatea respectivă sau în contul filialei centrului universitar în care studiați, pentru cotizația anuală, urmând ca dovada plății să fie trimisă pe email Trezorierului Filialei, pentru a putea fi confirmată și înregistrată plata.